Közzétéve:

Késő őszi bojlizás Mr Bojlival 3. – őszi horgászat

Őszi horgászat hideg vízen

Immár harmadik alkalommal próbálkozunk lehűlő, hideg vízen a pontyok megfogásával. Az időpont most is megegyezik az előző évivel, november 1. és 3. között zajlott. Egy igazi őszi horgászat beszámolója.

Ez volt az utolsó bojlis horgászatom erre az évre kitűzve, ez alkalomból pedig ismét a borosgyáni horgásztavon horgásztunk, Sándor barátom meghívására.

A stratégia

Most is Oldódó bojlival, illetve Friss fagyasztott bojlival etettünk 20 mm-es méretben. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a fogásunk összetétele hogy fog alakulni, amennyiben nem használunk nagy méretű bojlikat, sem az etetésre, sem a horgászatra.

Meggyőződésünk szerint a hideg vízben a pontyok aktivitása csökken, ezért a kisebb csalikra szavaztunk.

Az előző években lényegesen nagyobb csalikat használtunk, etetésre 24-30 mm-es csalikat, míg csalizásra 20-24 mm-es oldódó bojlikat. Össze szerettük volna hasonlítani a két horgászatunkat, mivel etetésünk és csalizásunk teljesen eltért egymástól.

őszi-horgászat
13.50 kg-os ponty

11.50 kg-os ponty

A végeredmény

Míg az előző évi őszi horgászat során kevesebb, de darabosabb halakat fogtunk, idén a kisebb csalik ellenére lényegesen több kapást értünk el, de a halak átlag súlya jóval kisebb volt.

Azért szégyenkeznünk most sem kellett, mert sikerült 10 kg fölötti pontyokat is fogni, de nagyon sok 3-4 kg körüli ponty került a matracra ideiglenesen. A két és fél napos horgászat alkalmával 60 darab kapásunk volt, amiből közel 50 darabot ki is fogtunk.

A horgászat végére bebizonyosodott, hogy a tavalyi évben a nagyobb csalikkal tudtuk szelektálni a halakat, míg a mostani horgászatnál a kisebb csalikkal minden halat az etetésünkre csaltunk, és nagy részét meg is fogtuk válogatás nélkül.

A mindig aktuális, Imre által évszakonként összeválogatott AKCIÓS csomagjainkat, megtalálod ide kattintva.
őszi-horgászat
A túra legnagyobb hala: 16.4 kg

9 kg-os ponty

Tanulság

Amennyiben késő ősszel is szelektálni szeretnénk a halakat bátran használjunk csalizásra és etetésre is nagyobb méretű bojlit.

Aki még érez magában potenciált és nem ijed meg egy kis hidegtől, bátran menjen horgászni, és használja az Oldódó bojli családot, hiszen a hideg vízben lehetünk vele a legeredményesebbek.

Görbüljön a bot!

Imre – Mr Bojli

Ha tetszett, olvasd el az első és második részt!

Késő őszi bojlizás Mr Bojlival

Késő őszi bojlizás Mr Bojlival 2. – Bojlizás hideg vízben

Iratkozz fel a Youtube csatornánkra, ahol Imre rendszeresen új videós tartalommal fog várni!