Közzétéve:

A tatai Derítő tavon jártunk!

Bojlizás a tatai Derítő tavon

Tríz Ferenc barátom meghívásának eleget téve szeptember 26-tól szeptember 29-ig a tatai Derítő tavon próbáltunk szerencsét.

A tó bemutatása

A tó változatos mélységekkel rendelkezik, a sekély részek amik a befolyó felől vannak mindössze 50 centis mélységgel rendelkeznek, míg a tó középső része egy méter körüli vízmélységet takar.

A tó alsó része – ami a büfétől jobbra található – a mélyebb rész, ahol már másfél-két méteres mélység is található. Filmekről és képekről már valamennyire ismertem a tavat, de mikor megérkeztem megdöbbentem, hogy egész erdő van elárasztva tele fákkal, bokrokkal, ami megnehezíti a horgászatot.

Ezt a vízterületet azoknak ajánlanám, akik szeretik a kihívásokat, mivel egy nagyon nehéz pálya annak ellenére, hogy a behúzásos horgászat engedélyezett, és sok szép nagy hal található a vízben.

A felszerelés

Szeretnék egy pár szót írni a felszerelésről. Alapból énn a dobós horgászatban vagyok otthon, azonban itt ez a módszer sajnos nem jöhet szóba. A sok akadó miatt már a zsinór befeszítése is nehéz feladat, hiszen mire beállítanánk, addigra már lehet, hogy egy akadóba bele is húztuk a végszerelékünket.

Mivel behúzós horgászatot kell alkalmazni, így nem fontos, hogy hosszú botokkal rendelkezzünk, hiszen a csónakban sokkal könnyebben boldogulunk egy 2,70 – 3 méter közötti bojlis bottal. Fontos, hogy a bot legalább 3 lbs legyen – a bojlis horgászjeggyel 3 db bottal lehet horgászni, de mi a rengeteg akadó miatt és a hely szűkössége miatt csak kettővel horgásztunk.

A Mr Bojli legelső vásárlója, Kovács Szilárd barátom

A főzsinór mérete legalább 0,35 mm legyen, és előtétnek 0,50 mm-es zsinórt használjunk legalább 5 méter hosszban. Ólomnak a 120 gramm körüli nagyság a megfelelő. Ha lehet, akkor elhagyósra szereljük, hiszen az akadókban könnyebben boldogulhatunk vele.

A horog mérete 4-es vagy akár 2-es méretű is lehet a bojli nagyságához igazítva, hiszen a nagyobb méretű bojlihoz a nagyobb horog is jól passzol, főleg egy ilyen akadós terepen, ahol fontos a jó akadás.

A bojli és a technika

Bojliból 24-30 mm-es használata érdemes, hiszen sok 3-4 kg körüli ponty található benne, és a 20 mm-es bojlival valószínűleg csak a kisebbeket, illetve a nagy méretű kárászokat lehet megfogni.

A mindig aktuális, Imre által évszakonként összeválogatott AKCIÓS csomagjainkat, megtalálod ide kattintva.

Mivel a tó nagyon sekély, ezért az 50 méteres távolságon belül nem igazából érdemes próbálkozni, nagyon nehéz kapást kicsikarni, ezért a tó belső részébe 100-200 méterre húzzák be a végszereléket. Mi próbáltuk a rövidebb és a hosszabb távot is meghorgászni, de a kapások kétharmadát a hosszú táv adta.

A kapások zöme nem az igazi húzós kapásként jelentkezik, néha csak egy-két csippanás, de ezeket érdemes komolyan venni, mert a halak az első akadóba azonnal bemennek, ha nem akasztjuk meg őket időben. A fárasztás mindig csónakból történik, hiszen a megakasztott halra rá kell menni, mert a kihúzásuk szinte lehetetlen a sok akadó miatt.

A végeredmény

A három nap alatt 16 darab kapásunk volt, amit megakasztottunk, és mindössze hat darabot sikerült kivenni, a többi mind a fák közé menekült, illetve fárasztás közben leakadt a horgunkról. Egy pozitívuma is van ennek a horgászatnak, mivel nem dobós horgászatról beszélünk, és nem kell nagyobb területet etetni, lényegesen kevesebb bojlival és apró maggal meg lehet oldani, mint egy dobós horgászatot.

A tó nagyon szeszélyes, a sekélyebb részek – amik a tó nagyobb felét jelentik inkább a tavaszi és a nyári hónapokban eredményesebbek. Az őszi hónapokban viszont inkább a tó alsó, mélyebb részei adnak több kapást.

Tríz Ferenc és Imre – Mr Bojli

A sekély részeken szinte csak az éjszakai órákban és a kora reggeli időszakban lehet kapásra számítani, a nappali órák kapásmentesen telnek el. Sajnos mi a sekély vízen horgásztunk, és mivel a nyárnak már vége van, ezért kevesebb kapással kellett beérnünk.

Akik szeretik a kihívással teli, változatos horgászatot, és nem riadnak meg egy kis akadótól, annak feltétlenül ajánlom ezt a tavat, mert nagyon szép környezetben van.

Köszönöm a meghívást Ferencnek, és ha tavasszal lehetőség nyílik, újra megpróbáljuk ezt a nem mindennapi vizet!

Tisztelettel:

Mr Bojli 〰️Imre

Olvass tovább őszi bojlizás témában:

Tippek őszi bojlizáshoz

Iratkozz fel a Youtube csatornánkra, ahol Imre rendszeresen új videós tartalommal fog várni!