Közzétéve:

Nyár végi horgászversenyen tarolt a Mr Bojli

Nyár végi horgászverseny a borosgyáni tavon

48 órás bojlis horgászversenyt rendeztek a Borosgyáni Horgászegyesület rendezésében szeptember 13. délután 18 órától szeptember 15. 10 óráig. A 38 versenyző közül kikerült 1. és 2. helyezett Mr Bojlival horgászott, valamint a 600 kg-os összteljesítményből 202 kg-ot, tehát több mint 1/3-ot fogtak! – Erről mesélek most nektek.

A tó bemutatása

A Borosgyáni Békés város és Békéscsaba között félúton található – ez egy művelés alól kivett homokbánya. A tó 20 hektáron terül el, a víz mélysége 2 métertől 6 méterig terjed.

A tó a sekély oldalon akadóval, tuskókkal van tele, és ez a pontyok kedvenc tartózkodási helye, az északi oldal mély, 5-6 méteres vizet takar náddal szegélyezve. A halak nagyságáról annyit, hogy sok 2-3 kg-os ponty található benne. Az 5 kg feletti pontyok és amúrok itt is védelmet élvezek, megfogás után vissza kell engedni őket.

A verseny szabályai

A versenybe csak a 3 kg-nál nagyobb pontyok és amúrok számítanak be. Bólyázásra és etetésre a csónak használata engedélyezett volt.

Csak dobós horgászat volt engedélyezve, a szerelékek behúzása tiltva volt, csalizásra pedig csak 16 mm feletti bojli vagy pelletet lehetett használni.

A versenyre 38 fő nevezett. Minden versenyző rendelkezhetett egy segítővel, aki dobhatott, etethetett, szákolhatott és dupla kapás esetén a fárasztásban is részt vehetett. Én jó magam (Imre) is segítőként vettem részt Szabó Sándor barátom meghívására, hiszen régen szerettük volna már a Mr Bojlit versenykörülmények között is kipróbálni.

Nem titok, hogy Sanyi barátom aktívan részt vesz a termékek tesztelésében, amit külön köszönök neki. A 38 fős mezőnyben 4 fő használta a Mr Bojli termékeit.

nyár-végi-horgászverseny
Szabó Sándor a legnagyobb pontyával!

A verseny alakulása

Az első 24 óra

Péntek délután 18 órakor kezdődött a verseny, az első mérlegelés 21 órakor történt. A kezdés után nemsokára az egyik versenyző már egy 15,4 kg-os ponttyal büszkélkedhetett, ami a verseny legnagyobb hala is lett egyben. Az első mérlegelésen 4 db halunk volt csupán, átlagosan 4,1 kg-os súllyal.

Tudtuk, hogy a mély vízen nem a nappali órákban, hanem az éjszaka kell valami eredményt produkálni. Sötétedés előtt helyünket megetettük 30 mm-es Friss fagyasztott bojlival , valamint aprómaggal, közte 20 mm-es Prémium bojlival . A horgászat során kizárólag 24 mm-es Oldódó bojlikat használtunk.

22 óra után megjöttek az első éjszakai kapások, amik egészen reggelig kitartottak. Az éjszaka folyamán folyamatosan pótoltuk az etetésünket, hogy ne ürüljön ki az etetett hely, és ott tudjuk tartani a pontyokat. Reggel 7 órakor a következő mérlegelésre már volt 5 db pontyunk 7,1 kg-tól 11 kg-ig. A mérlegelés alatt még egy 3,5 kg-os amúr is megtisztelt bennünket egy látogatással.

Az első éjszaka végére mi kerültünk az élre több, mint 50 kg megfogott hallal. A következő mérlegelés 12 órakor volt, és megdöbbenve vették tudomásul, hogy ezt a mérlegelést kihagyjuk, hiszen két darab kapásból mindkét halunk elment. 13-14 óra között egy közös ebéd volt, amin mindenki részt vett, ez idő alatt így a verseny szünetelt. Az ebéd után a verseny újraindult, és a szerencsétlenségünk tovább folytatódott, hiszen a következő két hal is szákolás előtt elment.

A délutánunk elég felemásra sikeredett, hiszen egy-két darab méreten aluli pontyon kívül nem fogtunk semmit. Ekkor egy kicsit elkeseredtünk, hiszen nem tudhattuk, hogy a tó másik részén mennyi halat fogtak – utólag kiderült, hogy ezen a mérlegelésen nagyon kevesen tudtak értékelhető fogást felmutatni.

nyár-végi-horgászverseny
Veres Sándor egyik legszebb fogásával!

A második nap

Sötétedés előtt nagyobb mennyiségű etetést készítettünk, hiszen nem tudhattuk, hogy az előző időszakban beetetett bojlikból és aprómagokból mennyi maradt még a fenéken.

Mint utólag kiderült, valószínű, hogy rengeteg aprómag lehetett, mivel a sötétedés beállta után úgy 9 óra nagyságában elindultak a kapások, és megleptek bennünket a 2,5-3 kg közötti pontyok, amik nem számítottak bele a versenybe. A kapások egészen reggelig tartottak ki, közel 15 darab pontyot fogtunk, amiből mindössze 8 db volt mérlegelhető, ami elérte a 3 kg-ot.

Kíváncsian vártuk a reggel 7 órai mérlegelést, hogy vajon mire elég ez a kifogott mennyiség – természetesen nem kaptunk rá választ, mivel az első két hellyel rendelkező csapat között nem volt lényeges súlykülönbség. Ezután a maradék időben 10 óráig sikerült még 4 db mérlegelhető halat fogni, amivel 100 kg fölé tudtunk már kerülni.

Végeredmény

nyár-végi-horgászverseny
Balról az első helyezett (Szabó Sándor), míg jobbról a második helyezett (Veres Sándor) látható, középen Imrével, a Mr Bojli gyártója!

Az eredményhirdetés 11 órakor került megrendezésre, amin kiderült, hogy a mezőny 600 kg 3 kg-nál nagyobb pontyot és amúrt fogott. Ez a mennyiség egy egyesületi tónál úgy gondolom, hogy egy nagyon jó fogás, hiszen a halállománya átlagosnak mondható.

A harmadik helyen egy 12 éves fiú végzett, aki a nagypapa felügyelete mellett horgászott, és 60 kg pontyot fogott, amit külön meg is jutalmaztunk. A második helyen 91 kg pontyot sikerült fogni, míg az első helyen 111 kg-ot.

A dobogós helyezettek közül az első kettő a Mr Bojli termékeit használta, ami hihetetlenül nagy siker nekünk! Az össz megfogott 600 kg halnak az egyharmadát az első és a második helyezett Mr Bojlival fogta.

Ezúton gratulálunk Veres Sándor barátomnak, aki megszerezte a második helyet, és bizalmat szavazott a Mr Bojli termékeknek, valamint Szabó Sándornak, aki első helyen végzett az én segédletem alatt.

Ezúton is gratulálok!

Tisztelettel:

Mr Bojli 〰️Imre

bojlis-horgászverseny
Ők azok, akik bizalmat szavaztak a Mr Bojlinak a verseny során!