Közzétéve:

Kora őszi horgászat a Vadkan tavon

Szeptember 26–28 között egy két napos horgászaton vettem részt egy kedves vevőmmel, mostanra mondhatom barátommal, Soós Péterrel a Vadkan tavon.

Több jó visszajelzést kaptam, hogy a tónak nagyon jó az amúr állománya, és sok 10 kg körüli ponty található benne.

A Vadkan tóról:

Cserhátsurány község határában található egy természetvédelmi területen, ami dombokkal van körülvéve. A tó maga mintegy 20 hektáros, ami egy 220 hektáros magánbirtokon fekszik. Az egész terület be van kerítve, ami nem is olyan nagy probléma, hiszen ebben az időszakban volt a szarvasbőgés, és a hatalmas szarvasok 40-50 méter távolságra voltak a kerítéstől, és elég félelmetesek voltak.

A tó mélysége közepesnek mondható, 2-3 méter közötti vízmélységgel, de most a nagy szárazság miatt fél méterrel alacsonyabb volt a vízszint. A tó aljzata iszapos, ezért a dobós horgászatnál alkalmazott rövid előke nem nagyon vált be, ezért a behúzós horgászatot alkalmaztuk. Az előke hosszát 30 cm-be állítottuk be, hiszen így már az ólom nem húzta bele a felcsalizott horgunkat az iszapba.

Mi a hármas álláson horgásztunk, ami faházzal van felszerelve, a világítás napelemes rendszerről működik, ami lehetővé teszi az elektromos eszközök töltését.

A horgászat:

A horgászat során két darab dőlőbóját helyeztünk el, az egyiket 90 méteres távolságban, hogy ha kell, ezt meg lehessen dobni a partról is. A másikat 120 méterre raktuk, ezt kimondottan csak behúzásra szántuk.

A dobós horgászat nem működött a nagy iszap miatt, ezt pár óra horgászat után fel is adtuk, és csak a behúzós horgászatra koncentráltunk. A bóják elhelyezése után készítettünk egy alapozó etetést, amit vegyesen főtt és oldódó bojlival végeztünk, illetve főtt kukoricával és tigrismogyoróval egészítettük ki az amúrok miatt. Az alapozó etetés mennyisége 1 kg főtt, illetve 1 kg oldódó bojli volt, és 2 kg magkeverék, amit a két bójára egyenletesen elosztottunk. Ezt az alapozó etetést másnap reggel világosodás után ugyanígy megismételtük. Ezután csak a behúzásos etetést alkalmaztuk.

kora-őszi-horgászat

Csalizásra kimondottan csak Oldódó bojlit használtunk 3 féle ízvilágban: Csilis-Bors, Robin Red és Fokhagymás kolbász, 24 mm-es nagyságban. Az idő elteltével a három ízt leszűkítettük kettőre, hiszen a kapások nagy része a Csilis Borsra és a Fokhagymás kolbászra érkezett.

1 óra elteltével a belső bója, ami nagyobb távolságra lett elhelyezve elkezdte adni a pontyokat, amik 8 és 12 kg között voltak. A rövidebb távon elhelyezett bójánkra nehezebben álltak rá a halak, hiszen a behúzós horgászat miatt a halak inkább a tó belső részében tartózkodtak. Az érdekessége az volt, hogy a külső bója inkább az amúrokat adta, és kevesebb pontyot.

A mindig aktuális, Imre által évszakonként összeválogatott AKCIÓS csomagjainkat, megtalálod ide kattintva.

A halak átlag súlya a rövidebb távon kisebb volt, mint a távolabbi bóján.

kora-őszi-horgászat

A behúzások alkalmával az etetőhajóba körülbelül 5 szem oldódó és 5 szem főtt bojlit tettünk, illetve egy maréknyi magot. Ennél többet nem etettünk, hiszen az alapozó etetés behúzta a halakat a területünkre.

Összegzés:

A 48 órából csak 40 órát horgásztunk, mert kedd reggelre akkora köd ereszkedett a tóra, hogy nem láttuk, hogy hova kellene behúzni a szereléket, szóval úgy döntöttünk, hogy kicsit megrövidítjük a horgászatunkat, és hamarabb pakolunk. Ezt a döntést bátran meghoztuk, hiszen rengeteg halat fogtunk.

A horgászat során 25 db pontyot és amúrt sikerült fogni, egészen pontosan 7 db amúrt és 18 db pontyot. Ezen kívül még három dévér keszeg is horogra akadt, aminek a nagysága 0,5-1 kg között volt. A legkisebb hal súlya 6 kg, a legnagyobbé 17,8 kg volt.

kora-őszi-horgászat

Az össz fogás súlya 250 kg a keszegek nélkül, ami 10 kg-os átlag súlyt produkált, ami nagyon jónak mondható.

Köszönöm Péternek a közös horgászatot, ami fantasztikusan sikerült, és valószínűleg ennek lesz még folytatása. A tó is elnyerte a tetszésemet, mert gyönyörű környezetben van, és remek a halállománya, valószínűleg még visszatérünk ide.

Jó fogást kívánok!

Tisztelettel:

Mr Bojli 〰️Imre

Nézd meg Imre YouTube videóját, és iratkozz föl a csatornára! 👇🏼

További bejegyzések őszi bojlizás témában

A tavalyi őszi szezonban készült már két bejegyzésem is, ezeket is elolvashatjátok itt: