Közzétéve:

Pünkösdi horgászat

Pünkösdi horgászat Mr Bojlival

A pünkösdi hosszú hétvégére kaptam egy meghívást Sándortól a Borosgyáni horgásztóhoz, amit ki is használtam.

Péntek este 8 órakor érkeztem a helyszínre, és az első meglepetés akkor ért, amikor a vízpartra lementem: a vízszint olyan magas volt, hogy én még ilyen vízállást nem láttam ennél a tónál, a hullámok a stég alját nyaldosták.

A második probléma az elviselhetetlen szúnyogok hada volt. Egy kiadós vacsora mellett megbeszéltük a másnapi stratégiát: úgy döntöttük, hogy kihagyjuk az éjszakai horgászatot a sok szúnyog miatt, másnap pedig Sanyi barátom a fokhagymás kolbászos főtt Prémium bojlival próbálkozik, míg én a főtt Robin redet fogom erőltetni.

Másnap reggel 4 óra 30 perckor ébresztő, és kezdődhet az etetés.

Etetés

Mind a ketten Friss fagyasztott bojlival és Főtt kukoricával etettünk, a bója bal oldalára a fokhagymás kolbászos bojliból tettünk egy keveset, míg a jobb oldalra a Robin redesből került a friss bojli mellé.

A csalizást mind a ketten 20mm-es főtt Prémium bojlival kezdtük, ami 4-es horoggal lett felkínálva a halak számára – azért döntöttünk a főtt bojli mellett, mert a víz hőfoka 20C volt. Talán egy óra telhetett el, amikor az első kapás megérkezett, egy 3 kg-os tükörponty formájában. 10 óra magasságában újra etetni kezdtünk, mert addig kb 4 db 3kg körüli pontyot tudtunk csak horogra csalni.

Úgy egy jó óra múlva megindultak a kapások, de nagyon sok halunk lemaradt fárasztás közben, ezért úgy döntöttünk, hogy nagyobb horgokat teszünk fel, és előkerültek a 2-es méretű horgok.

Imre Borosgyánon megdöntötte rekordját: 16,6 kg

Csalizás oldódó bojlival

Ezután már több halat sikerült szákba terelni, de egy idő után kiritkultak a kapások: ekkor Sanyi barátom gondolt egy merészet, és oldódó bojlival kezdett el csalizni. Egyik kapás jött a másik után, és nem értettem, hogy mit is csinált, hogy ennyi kapása van – ekkor árulta el, hogy Prémium oldódó bojlira váltott.

És most jön a tanulság: eddig nem vettük figyelembe, hogy 6 méteres vízben horgászunk, és a fenéken a hőmérséklet csak kb. 15 fok volt, ebben a hőmérsékletben pedig az oldódó bojli jobban működik.

pünkösdi-horgászat

Ettől kezdve a maradék másfél napot oldódó bojlival horgásztuk végig. A fotók önmagukért beszélnek, a hirtelen jött kánikula ellenére jól éreztük magunkat. Az összes halat nem mértük, de az össztömegük 200kg lehetett, 3 kg-tól kezdve egészen a 16.6 kg-ig, ami az én új borosgyáni rekordom lett.

Tanulság

1. Egy kis tanulság a végére: sose ragaszkodjunk makacsul egy olyan dologhoz, ami egyszer bejött, mert a másik alkalommal nem biztos, hogy működni fog. Ilyen hőmérséklet mellett mindig főtt bojlit szoktunk használni, de legyen nálunk oldódó bojli is, mert most ez mentette meg a horgászatunkat.

2. A másik, amit vegyünk figyelembe: 6 méteres vízben az oldódó bojli lassabban oldódik, ezért még 20 fokos vízben is érdemes próbálkozni vele.