Közzétéve:

Bálint eredményes Felkészülése a Szőkei hármas tó versenyére

bojlis-verseny-Mr-Bojli

Felkészülés és Verseny a Szőkei hármas tavon Mr Bojlival

Engedjétek meg, hogy tömören, pár sor bevezető erejéig magamról írjak. Selmi Bálint vagyok, egy fiatal megszállott pontyhorgász.  Már gyerekkoromtól kezdve Édesapámmal jártam szebbnél szebb vizeinket, itt kezdődött minden…
Magával ragadt ez a világ, amikor csak tehetem már indulok is a vízpartra, uszonyosainkat kergetni. Pár éve tudatosan a nagy pontyok nyomába eredtem, ebben társammal és jó barátommal, Hrubos Viktorral folyamatosan segítjük egymást.

Bojlis-verseny-Mr-Bojli
Viktor és Bálint

Régóta horgászunk együtt, sok jó túrát zártunk már, ez is volt az apropója az őszi versenynek.
Egy általunk jól ismert vízre készültünk, a Szőkei hármas tóra. Sajnos Viktor betegség miatt nem tudott jelen lenni a versenyen, így Bognár Zoltánnal, barátommal alkottunk egy csapatot, akivel remek összhangban horgásztunk.

Na de térjünk a lényegre!

Csaliválasztás

Első nagy kérdés: a csali választás volt, melyre azonnal választ kaptam Viktortól, aki végig online formában segített nekünk a verseny ideje alatt.
-Egyetlen golyó jöhetett szóba: Mr bojli csilis-bors, főzött és oldódó változatban amelyet sokszor íz azonos pasztával spékeltünk meg.
Emellé főképp repce került még az etetőhajónkba.

bojlis-verseny
Mr Bojli Csilis-Borsos oldódó bojlija

Helyválasztás

Második kérdés:  helyismeret. Zoltánnal horgásztunk már a Tó legtöbb részén, kivéve a  halőrház melletti állást (9-10-es állás a versenyen)
Így hát meg is volt a hely, ahol az utolsó 48 órás “edzést” tartottuk.

Szombaton délután érkeztünk a vízre. Az időjárás nem volt kegyes hozzánk, tudtuk nehéz lesz lehűlésben, szeles időben a sekély részen halat fogni, de ha már elhatároztuk, tartottuk magunkat a helyhez.
Gyors táborállítás után radarral és etetőhajóval a kezünkben, nagyító alá vettük az előttünk elterülő vizet. Négy ígéretes helyet találtunk, ahol kereső horgászatot folytattunk és kialakítottunk semleges helyen egy bójával jelölt etetést.

bojlis-verseny

Nappal egy-egy kapást tudtunk  csak kicsikarni,  melyek egyike Zoli egyéni rekordját is jelentette egyben.  A nappali “pihenés” után mindig izgatottan vártuk, hogy besötétedjen.

bojlis-verseny-beszámoló
Zoli hala – 15,80 kg

A bójáról folyamatos etetés mellett sem tudtunk halat fogni, de kárpótolt a tudatos helykeresés. Az első éjszaka még  kísérletezéssel telt el, amit egy számomra viszonylag eseménytelen nappal követett, majd a második éjszaka minden összejött.

1.helyről 2 darab tokot tudtam egy fotó erejéig a kezemben tartani.

bojlis-verseny-Mr-Bojli
Tokhal – 8 kg

A 2. hely bizonyult a legjobbnak. Ez egy vízbe lógó bokor szélét jelentette.

verseny-bojli-Mr-Bojli
10,50 kg-os amur
Bojlis-Verseny-Mr-Bojlival-oldódó-Bojli
11,80 kg-os ponty

A 3. helyen egy kis gödör volt, ahol a vízmélység 50 centivel mélyebb volt, bár ígéretesnek tűnt, nem adott halat.

Bojlis-Verseny-Mr-Bojlival-Legjobb-Bojli

A 4. hely egy nádfal szélét foglalta magában,  ahol az aljzat keményebb volt és minimális növényi maradvány borította.

Összesen 13 halat sikerült zsákmányolnom ez idő alatt, melyből 7 darab a 2-es helyről jött.  Horgászatunk végére sikerült pár kiinduló pontot szereznünk erről a helyről is, aminek nagyon örültünk.

Mr-Bojli-bojlis-verseny
10,50 kg-os ponty

Összesen 119,5 kg halat tudtam a kezemben tartani pár pillanat erejéig. Zoli is eredményes túrát tudhat maga mögött.
A túra legnagyobb halát egy  16,7 kg-os tőponty jelentette.

Bojlis-verseny-Mr-Bojli-legjobb-bojli
16,7 kg-os tőponty

A versenyen szoros csatában, harmadik helyen végeztünk és a verseny legnagyobb haláért járó díjat is magunkkal hozhattuk!

Görbüljön Mindenkinek!

Bálint

Iratkozz fel a Youtube csatornánkra, ahol Imre rendszeresen új videós tartalommal fog várni!

Tetszett a bejegyzés?

Olvass tovább:

Viktor mesél nektek: Nyár végi bojlizás és bojlipaszta teszt